Projekt „Entrepreneurship Training Program in Education" / description of the project „Entrepreneurship Training Program in Education"

Erasmus+

Szkolenie w Mons (Belgia)

W dniach 26.02-02.03.2018 r. przedstawicielki Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej uczestniczyły w szkoleniu w Belgii, organizowanym przez IEPS Jemappes. Szkolenie dotyczyło metody „Mapa przedsiębiorczości – 20 aspektów”, przeznaczonej do analizy poziomu nauczania przedsiębiorczości. Metoda ta obejmuje 20 opisów dobrych praktyk, diagram diagnozujący obecne podejście do nauczania oraz mapę przedsiębiorczości, zawierającą wnioski i wskazówki dla szkół.

Dzięki wyjazdowi uczestniczki miały możliwość poznać belgijski system edukacji oraz działania w zakresie promocji przedsiębiorczości. Tego rodzaju szkolenia przyczyniają się do podnoszenia jakości nauczania przedsiębiorczości w Warszawie oraz inspirują do wykorzystania podobnych narzędzi w polskim kontekście edukacyjnym. Opracowane materiały, w tym kwestionariusze i opisy metod, są dostępne online, co ułatwia ich dalsze zastosowanie i adaptację w innych krajach.

Informacje o wybranych załącznikach

  • Diagnostic Entrepreneurial school PL_2018a.xlsx:

    Załącznik zawiera kwestionariusz diagnostyczny dotyczący podejścia pedagogicznego w kontekście przedsiębiorczości w szkołach. Kluczowym wynikiem jest ocena czterech podejść: pedagogicznego, profesjonalizacji, partnerstwa i strukturalnego, z najwyższą wartością przypisaną podejściu pedagogicznemu.

  • 20 regards_compilation en_Belgia.pdf:

    Załącznik zawiera przegląd narzędzia "20 widoków, mapa drogowa przedsiębiorczości", które ma na celu integrowanie przedsiębiorczości w szkołach poprzez różne podejścia i praktyki. Kluczowym wnioskiem jest, że skuteczna edukacja przedsiębiorcza wymaga aktywnego zaangażowania uczniów oraz adaptacji metod nauczania przez nauczycieli, co prowadzi do rozwoju ich umiejętności i postaw przedsiębiorczych.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.

W dniach 26.02-02.03.2018 r. dwie przedstawicielki Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej uczestniczyły w szkoleniu zorganizowanym przez szkołę zawodową IEPS Jemappes w Mons – koordynatora projektu „Entrepreneurship Training Program in Education". W trakcie szkolenia zaprezentowano założenia i możliwości zastosowania metody „Mapa przedsiębiorczości – 20 aspektów", która służy do samodzielnej analizy poziomu nauczania przedsiębiorczości. Wyjazd był też doskonałą okazją do zapoznania się ze specyfiką belgijskiego systemu edukacji oraz działaniami podejmowanymi na rzecz promocji i rozwoju przedsiębiorczości.

„Mapa przedsiębiorczości – 20 aspektów" to metoda służąca refleksji nad sposobem rozwijania przedsiębiorczości wśród uczniów. Wykorzystują ja szkoły i jednostki edukacyjne w Belgii do samobadania poziomu nauczania przedsiębiorczości. Składa się ona z trzech komponentów:
  1. 20 opisów dobrych praktyk pracy nad wybranymi aspektami rozwijania przedsiębiorczości wśród osób młodych
  2. Diagram przedstawiający diagnozę obecnego sposobu nauczania przedsiębiorczości
  3. Przedsiębiorcza mapa – opracowanie wniosków i wskazówek mających na celu podniesienie poziomu nauczania przedsiębiorczości.
&imagePreview=1

&imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1 &imagePreview=1
Informacje o publikacji dokumentu